ارتش آمریكا در حال بررسی استفاده از جت پك برای سربازان آمریكایی
آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا(DARPA) در حال بررسی فنی امکان ساخت جت پک های نظامی و سایر پلت فرم های پرواز شخصی است تا شاید نیروهای ویژه ایالات متحده بتوانند از آن استفاده کنند.
به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از فلایت گلوبال، این آژانس از پژوهشگران دراین زمینه کمک می گیرد تا در درک بهتر این "سیستم حمل و نقل هوایی شخصی" به این آژانس کمک کنند. این مساله در تاریخ دوم مارس به صورت آنلاین در مرکز تحقیقات نوآوری مشاغل کوچک و فرصت انتقال فناوری اعلام گردید.
تاکنون جت پک ها قسمتی از فیلم های تخیلی بودند اما بتازگی نظامیان به آن علاقه نشان داده اند. در سال ۲۰۲۰ نیروی دریایی سلطنتی انگلستان نشان داد که چندین خدمه به سرعت به وسیله ی جت پک های ساخته ی شرکت "Gravity Industries" سوار بر قایق شدند. گزارش شده که ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده آمریکا نیز توافق نامه ای با شرکت "JetPack Aviation" در سال ۲۰۱۶ امضا نموده است.
جت پک "JB-۱۱" این شرکت توسط aa موتور جت کوچک کار می کند و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و برای مدت ۱۰ دقیقه کار می کند.
"دارپا" می گوید: چنین سیستمی می تواند به طراحی جدید و یا بهبود سیستم های موجود کمک نماید. برخی از این فنآوری های مورد توجه این آژانس شامل جت پک ها، گلایدرهای موتور دار، لباس پرواز(وینگسوت) و چتر پارافویل موتوردار است. این "سیستم حمل و نقل هوایی شخصی" می تواند انرژی خودرا از فناوری پیشرانه ی الکتریکی، سلول های سوختی هیدروژنی و یا سوخت های سنگین سنتی تامین کند.
آژانس تحقیقاتی می گوید: این پلت فرم ها می توانند در خیلی از ماموریت های نظامی مورد استفاده قرار گیرند تا ماموریت هایی مقرون به صرفه، سودمند و سریع صورت گیرد. از این سیستم ها می توان برای نفوذ به خاک دشمن بوسیله راه های هوایی و یا حرکت بهتر در زمین بدون نیاز به استفاده از هواپیماهایی که نیاز به فرود و برخواستن عمودی دارند مثل بالگردها و یا "بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری"(CV-22) استفاده نمود. همین طور این سیستم ها می توانند یکبار مصرف یا چندبار مصرف باشند در صورتیکه ساده ترین شکل بسته بندی و نقل و انتقال را داشته باشد.
برخلاف برنامه ی شرکت "AFWERX "که هواپیماهای برقی کوچک می سازد "دارپا" می خواهد سیستم هایی بسازد که قابل حمل توسط تنها یک شخص باشند و درون مخزنی حمل شوند.
این آژانس می گوید: این سیستم می تواند فرد را تا حداقل پنج کیلومتر در ارتفاع متوسط تا پایین جابجا کند. این سیستم ها باید به شکلی طراحی شوند که سرهم کردن آنها در کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گیرد و نیاز به ابزار خاصی نباشد.
این سیستم باید بتواند بدون کمک شرایط محیطی مثل باد به سمت بالا حرکت نماید. همین طور دارپا می خواهد که آنها صدایی کم داشته باشند و اشعه مادون قرمز منتشر نکنند.
کار با این سیستم باید راحت باشد تا فردی که دانشی از آن ندارد با آموزشی ساده بتواند با آن پرواز کند.
دارپا و مرکز تحقیقات نوآوری ۲ مرحله برای آن در نظر گرفته اند: مرحله ی اول مطالعه ی امکان پذیر بودن آن و چگونگی آنست و مرحله دوم بر روی تکمیل این فناوری با انجام بررسی و آزمایش تمرکز خواهد داشت. آژانس طرح های پیشنهادی تا ۲۲۵ هزار دلار را برای مرحله ی اول با مدت ۶ ماه می پذیرد و برای مرحله ی دوم نیز تا ۱.۵ میلیون دلار به مدت دو سال صرف خواهدنمود.
این آژانس می گوید: این فناوری می تواند کاربردی دوگانه داشته باشد در بخش خصوصی، بازار بزرگی برای آن وجود خواهد داشت و نیروهای خدمات اضطراری همچون پلیس، نیروی امداد و نجات و آمبولانس ها می توانند از آن استفاده کنند همین طور می توان از این دستگاه استفاده های غیرضروری کرد مانند جابجایی شهری و یا برای تفریح و سرگرمی.
ادامه دارد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب