آغاز رقابت استارتاپ ها برای جذب سرمایه

آغاز رقابت استارتاپ ها برای جذب سرمایه

به گزارش بی دانلود از بامداد امروز نزدیك به ۶۰ كسب وكار استارتاپی با یكدیگر به رقابت می پردازند تا بتوانند سرمایه جذب كنند. در حاشیه ی بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استارتاپی كشور، صاحبان استارتاپ های شركت كننده، داوران و مسؤلان این رویداد از چالش ها و جزئیات برگزاری آن و هم چنین شكل گیری كسب وكارهای دانش بنیان گفتند.


به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا، از بامداد امروز ۲۷ شهریور بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استارتاپی کشور در مرکز رویدادهای سلام ۱۰۰ استارتاپ شروع به کار کرد. ۷۰۰ تیم در مرحله ی اولیه این رویداد ثبت نام کرده بودند که به نقل از مدیر ارتباطات و رسانه ی این برنامه در نهایت بعد از داوری طرح ها ۶۰ تیم به مرحله ی نهایی راه یافتند. مقرر است در انتها امروز با رای داوران به تیم یا تیم های برگزیده سرمایه ای تخصیص یابد.
ناصر غانم زاده، مدیرعامل یک استارتاپ که در این رویداد بعنوان داور حضور دارد در گفتگو با خبرنگار ایسنا درباره ی سطح طرح ها اظهار داشت: حدود پنجاه طرح از تعداد زیادی طرح انتخاب شده است که بعضی از آنها کسب وکارهای جاافتاده ای هستند. یعنی خیلی از آنها استارتاپ هایی هستند که اصطلاحا دارند برای سطح میانی خود سرمایه جذب می کنند، ازاین رو در بین این استارتاپ ها، کسب وکارهای دو، سه و یا چهار ساله وجود دارد. در مجموع سطح خوبی دارند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره ی فاکتورهایی که مورد داوری قرار می گیرند اظهار داشت: به صورت کلی اگر استارتاپ جوان باشد من خصوصیت های تیم را در نظر می گیرم. این که چه قدر با هم هم خوانند و یکدیگر را کامل می کنند برای من مهم می باشد. بعد از آن به محصول توجه می کنم در ادامه هم بحث های بیزینسی مانند مدل کسب وکار و این که چه تعداد مشتری جذب کرده است اهمیت می یابد.
در ادامه، عارفه واعظی، یکی از اعضای یک استارتاپ که در مورد دکوراسیون داخلی بوجود آمده است درباره ی کسب وکاری که شکل داده اند اظهار داشت: حدودا چهار سال است که روی ایده کار می نماییم. تیم ما سه نفره است که یکی از اعضای تیم معماری خوانده است، دیگری فارغ التحصیل طراحی صنعتی است و یکی از اعضا هم متخصص نرم افزار است. هدف ما این است که افراد بتوانند با سلیقه خود خانه های خوبی داشته باشند و هر وسیله ای که برای دکوراسیون داخلی می خرند همانی باشد که میخواهند تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی شود.
وی افزود: ما این امکان را فراهم می نماییم که در فضاهای سه بعدی بتوانند با مبلمان واقعی چیدمان کنند و چیدمان مورد نظر خویش را با بقیه به اشتراک گذارند و از نظرات آنها بهره مند شوند. هدف دوم ما این است که کاربران بتوانند محصول مورد نظر خویش را با تکنولوژی واقعیت افزوده ببینند.
از وی درباره ی چالش های ایجاد یک کسب وکار دانش بنیان می پرسم و می گوید: یکی از چالش های ما این بوده است که دانشجویان رشته های مختلف اقتصاد یا بیزینس نمی خوانند و بنابراین یادگیری این که یک بیزینس چطور شکل میگیرد زمان زیادی نیاز دارد. علاوه بر آن، جذب سرمایه گذار مشکل است چونکه به علت وجود تحریم ها ریسک پذیری سرمایه گذاران پایین آمده و طبیعتا سرمایه گذاران شواهد زیادی نیاز دارند که مطمئن شوند سرمایه گذاری آنها چه میزان ریسک دارد.
میلاد زندی، یکی دیگر از افرادی است که به این رویداد آمده تا کسب وکار خویش را معرفی نماید و در این رقابت سرمایه گذاری جذب نماید. او درباره شکل گیری این کسب وکار می گوید: استارتاپ ما حدود یک سال است که شکل گرفته و ایده ی محوری آن این است که انسان ها همیشه نمی توانند پاسخگوی کاملی برای مشتریان یک سازمان باشند. بر این اساس، ضعف هایی که نیروهای انسانی در سازمان ها دارند را می توان با ابزار هوشمندی که بدون وقفه به کاربران پاسخ عرضه می دهد برطرف کرد.
وی ادامه داد: با گسترش این کسب وکار تصمیم گرفتیم تنها عرضه دهنده خدمات هوشمند مبتنی بر متن باشیم یعنی اگر کسی بخواهد موفقیت یا شکست یک کمپین را بررسی کند می تواند از خدمات ما استفاده نماید. علاوه بر آن، این ابزار هوشمند می تواند پاسخ کامنت های مشتریان را بدهد و همینطور دیتا را در بستر پیام رسان دریافت و در پایگاه داده ی خود ذخیره کند.
علی موسوی، یکی از داوران این رویداد است که درباره شکل گیری آن می گوید: رویداد ۱۰۰ استارتاپ با فعالیت موسسه ی دانش بنیان برکت شروع شد. این موسسه پیگیر شد تا بقیه ی بازیگران اکوسیستم را هم درگیر کند و در نهایت این رویداد با فرض جمع آوری حدود ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه بر روی ۱۰۰ استارتاپ شکل گرفته است.

وی با بیان این که داوری شش طرح را برعهده دارد اظهار داشت: تیم هایی که دیده ام تیم های خوبی هستند و گاها بعضی از آنها راندهای قبلی سرمایه گذاری را هم طی کرده اند.
موسوی به تیم های استارتاپی سفارش کرد: به نظرم اصلی ترین مساله ای که استارتاپ ها باید به آن توجه نمایند دیدن بازارشان است. تیم ها باید با خود روراست باشند و در مورد توانمندی های خود اغراق نکنند. بهتر است تیم ها صحبت های سرمایه گذاران و منتورهای خویش را بپذیرند و پیشنهادهایی که برای بهتر شدنشان عرضه می شود را بپذیرند.
در بخش دیگری از این برنامه، ارسلان باسلی زاده، مدیر ارتباطات و رسانه ی این رویداد، با بیان این که رویداد سکوی پرتاب ۱۰۰ استارتاپ دومین رویدادی است که در حوزه سرمایه گذاری استارتاپی در کشور برگزار می گردد اظهار داشت: دور اول این رویداد در زمستان برگزار گردید و متاسفانه به علت انتشار کرونا فاصله بسیاری بین برگزاری نخستین و دومین رویداد به وجود آمد. خدا را شکر این برنامه در بهترین حالت از لحاظ بهداشتی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: ۷۰۰ تیم در رویدادی که هم اکنون در حال برگزاری است ثبت نام کردند که پس از مراحل کارشناسی مختلف هم اکنون ۶۰ تیم مورد داوری قرار گرفته اند. با عنایت به نظرات داوران، بر روی تیم های مستحق سرمایه گذاری خواهد شد. تلاش ما این است که سالیانه این بیست میلیارد تومان بر روی صد استارتاپ سرمایه گذاری شود. تلاش می نماییم این هدف محقق شود. در این رویداد سقف دویست میلیون تومان برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. ما در حوزه بذری و پیش بذری سرمایه گذاری می نماییم یعنی بر روی تیم هایی که هنوز آن قدر قوی نیستند و فاصله ی شش ماهه تا دو ساله با نقطه رشد دارند و سه یا چهار راند سرمایه گذاری را باید طی کنند.
باسلی زاده درباره روند داوری اظهار داشت: ما هفت میز داوری داریم که این تیم ها را بررسی می کنند و بررسی به این شکل است که این تیم ها باید در یک بازه زمانی مشخصی کار خویش را عرضه کنند و پس از آن داورها پرسش و پاسخی دارند و به تیم ها امتیاز می دهند.
این رویداد عصر امروز و با معرفی تیم های برگزیده تمام می شود.




منبع:

1399/06/27
22:37:54
5.0 از 5
2234
تگهای خبر: ارتباطات , پیام رسان , تكنولوژی , ثبت نام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
beedownload بی دانلود