در گفت وگو با بی دانلود اعلام شد
استارتاپ ها همكار شبكه شاد می شوند
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پشتیبانی از استارتاپ های حوزه دیجیتال برای عرضه خدمات در دوران كرونا اطلاع داد و اظهار داشت: ما علاوه بر اعطای تسهیلات به ۳۰۰ استارتاپ عرضه دهنده خدمات به مردم در دوران شیوع ویروس كرونا، تسهیلاتی را برای استارتاپ های فعال در زمینه عرضه آموزش به دانش آموزان نابینا و ناشنوا در نظر گرفتیم تا در مهرماه بتوانند آماده تر خدماتی را به این دسته از دانش آموزان عرضه كنند.
مهدی محمدی در گفتگو با ایسنا مهمترین اقدام ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی از زمان شیوع کرونا را راه اندازی کمپین "کرونا پلاس" دانست و اضافه کرد: این کمپین، فراخوانی برای استارتاپ هایی بوده است که در دوران انتشار کرونا می توانستند سرویس و خدمتی به مردم عرضه کنند تا نیاز آنها را در زمان قرنطینه برطرف کنند.
وی فعالیت این استارتاپ ها را در حوزه هایی چون "سلامت" و "آموزش" عنوان نمود و افزود: در این برنامه ۶۰۰ استارتاپ شرکت کردند که بعد از ارزیابی آنها، حدود ۳۰۰ شرکت حائز شرایط لازم برای حمایت شناسایی شدند و از میان این ۳۰۰ شرکت منتخب تعداد ۲۰۰ شرکت استارتاپی موفق به دریافت تسهیلات ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی معاونت علمی برای توسعه محصول و یا توسعه بازار شدند.
محمدی افزود: به مابقی استارتاپ های منتخب، سوبسید ۱۰ میلیون تومانی برای توسعه زیر ساخت ها، استفاده از خدمات ابری و یا زیر سرویسهای زیر ساختی مانند سرور عرضه شد.
دبیر ستادتوسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هم اکنون این برنامه در حال اجرا می باشد، افزود: اجرای این کمپین باعث می شود که ۳۰۰ شرکت استارتاپی خدمات خویش را برای عرضه در دوران پسا کرونا، توسعه دهند.
وی با تاکید بر اینکه سرویس هایی که این استارتاپ ها عرضه کردند در رابطه با شرایط کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: آموزش آنلاین، سلامت دیجیتال آنلاین که مردم دسترسی به پزشک داشته باشند و حمل و نقل برای جا به جایی کالا و یا استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری همچون حوزه هایی است که این استارتاپ ها به محصولات خوبی دست پیدا کردند و تلاش داریم این روند در چارچوب برنامه دیگری ادامه یابد.
محمدی با اشاره به برنامه های این ستاد برای توسعه خدمات کرونایی استارتاپ ها، تصریح کرد: از زمان مطرح شدن شبکه آموزش آنلاین، همکاری هایی را با وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی ظرفیت استارتاپ های آموزشی و خدماتی که آنها می توانند عرضه کنند، داشتیم. این همکاری ادامه خواهد داشت تا بتوانیم در مهرماهسرویس ها و خدمات آموزش آنلاین را آماده تر به معلمان عرضه دهیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال در مورد برخی انتقادات در زمینه انحصاری بودن آموزش آنلاین در وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه "شبکه شاد" وزارت آموزش و پرورش انحصاری نیست، اظهار نمود: این شبکه آموزش آنلاین پوسته ای است که در کنار آن مجموعه ای از استارتاپ ها خدمات لازم را عرضه می دهند؛ بگونه ای که هم اکنون ۵ شرکت استارتاپی پیام رسان ذیل این شبکه خدمات عرضه می دهند.
وی ادامه داد: ما با همکاری که با وزارت آموزش و پرورش داریم، در تلاش هستیم تا سایر استارتاپ ها را ذیل این شبکه قرار دهیم تا سرویسهای لازم را به دانش آموزان و مردم عرضه نماید. مبنای شبکه شاد شبکه سازی است نه انحصار.
محمدی در مورد راهکارهای توسعه آموزش آنلاین افراد توان یاب، توضیح داد: چند استارتاپ داریم که اختصاصا در حوزه معلولان و نابینایان و ناشنوایان فعالیت دارند، از آنجایی که ما برنامه داریم زیر ساخت های لازم را برای آموزش آنلاین این دسته از دانش آموزان فراهم نماییم، یکسری تسهیلات برای استارتاپ های فعال در این عرصه در نظر گرفتیم تا فعالیتهای آنها را توسعه دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت آموزش و پرورش این دسته از استارتاپ ها تقویت شوند تا در مهر ماه برای افراد معلول سرویسهای لازم عرضه شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب