انتشار طرح مفهومی ۲ خودرو الکتریکی جدید تویوتا
بی دانلود: به گزارش بی دانلود، شرکت خودروسازی تویوتا از طرح مفهومی ۲ خودرو جدید الکتریکی خود شامل یک SUV شهری و یک کراس اور اسپرت خود رونمایی کرده که مقرر است تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شوند.
به گزارش بی دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت خودروسازی تویوتا روز دوشنبه اعلام نمود که می خواهد تا سال ۲۰۲۶ مجموعه خودرو های الکتریکی باتری دار اروپایی(BEVs) خویش را تا شش مدل گسترش دهد. این خودروساز دو طرح مفهومی جدید برای ناوگان خودرو های برقی آینده خود معرفی کرده که شامل یک خودرو شاسی بلند شهری و یک نیم شاسی اسپرت می شود.
مقرر است این خودرو ها در سال ۲۰۲۵ در اروپا عرضه شوند. تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش خودرو بشمار می رود هم اکنون تنها یک مدل تمام الکتریکی به نام bZ۴X را به فروش می رساند. هدف این شرکت دستیابی به آلایندگی صفر تا سال ۲۰۳۵ است.
دو طرح تازه فاش شده این شرکت به خودروی قدیمی bZ۴X و یک شاسی بلند کامپکت که سال قبل به معرض نمایش گذاشته شد، می پیوندند.
طرح جدید شاسی بلند شهری تویوتا برای عرضه در اروپا در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.
طراحی این خودرو شاسی بلند از خودرو «Yaris Cross» این شرکت الهام گرفته است که یکی از پرفروش ترین ها در سطح خود است. این خودرو در مدلهای دیفرانسیل جلو و AWD عرضه می شود که یکی مقرون به صرفه است و دیگری برد طولانی تری دارد. در همین حال، تویوتا در مورد نیم شاسی اسپرت خود حرف کمتری برای گفتن داشت.
این خودروساز انتظار دارد که تولید این طرح مفهومی در سال ۲۰۲۵ آغاز شود.
تویوتا می خواهد نسل بعدی باتری ها را در سال ۲۰۲۶ و بعد از آن، عرضه نماید. در وهله اول این شرکت بر عملکرد تمرکز خواهد داشت و ساختاری معمولی با برد دو برابر و برچسب قیمتی ۲۰ درصد ارزان تر از bZ۴X عرضه می دهد.
باتری های بعدی باکیفیت خوب و کم هزینه خواهند بود که برای تشویق به پذیرش خودرو های برقی طراحی شده اند. این باتری ها شکلی جدید با ساختار دوقطبی خواهند داشت که در درجه اول از فسفات آهن لیتیوم ارزان تر (LFP) استفاده می نمایند. تویوتا با استفاده از این سلول، عرضه ۲۰ درصد برد بالاتر و ۴۰ درصد هزینه کمتر نسبت به bZ۴X را در نظر گرفته است.
باتری های سوم با استفاده از فناوری های کاتد نیکل بالا و دوقطبی، کاملا کارایی بالایی خواهند داشت. تویوتا در مورد محدوده باتری و اهداف قیمتی این دسته گفته است: هزینه های پایین تر و برد رانندگی بیشتر مورد انتظار است.
در نهایت، تویوتا با نخستین باتری های حالت جامد خود، که امکان دارد هنوز سه یا چهار سال دیگر تا عرضه آنها باقی مانده باشد، پیشرفت خویش را نشان داده است.
آندریا کارلوچی(Andrea Carlucci)، نایب رییس تویوتا اروپا، در اطلاعیه ای مطبوعاتی اظهار داشت: ما یک پیشرفت فناورانه داشته ایم که بر چالش طولانی مدت دوام باتری حالت جامد غلبه می کند. روشی برای تولید انبوه هم اکنون درحال توسعه است و ما در کوشش برای تجاری سازی آن در سالهای ۲۰۲۷ تا ۲۰۲۸ با ظرفیت تولید چند ده هزار خودرو هستیم. هدف این خودروسازی شارژ خودرو از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۰ دقیقه است.
منبع: beedownload.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب